طراحی گرافیک نقش مهمی در فضای رقابتی تجارت امروز دارد. کسب و کارها برای تولید محتوای اثرگذار گرافیکی که شامل بروشور، کارت ویزیت، وب سایت، جزوات، سربرگ ها و … به طراحان گرافیک نیاز دارند.

لوگویی ساده و به یادماندنی نیاز اولیه هر شرکت برای ایجاد برندی شناخته شده است. همچنین استفاده از طراحی گرافیکی برای ساختن صفحات شبکه‌های اجتماعی و اپ های موبایل منحصر به فرد ضروری است. طراحی گرافیکی به عنصری اساسی در تجارت هم به شکل فیزیکی و هم به شکل مجازی تبدیل شده است.

یکی از دلایل استفاده روزافزون از طراحی گرافیکی نیاز به ارتباط موثر با مخاطبان است. ورود مشتریان و مخاطبان بیشتر به بازار، رقابت برای جذب آنان را سنگین تر کرده است. برای باقیماندن در رقابت استفاده از طراحی گرافیکی برای جلب مشتریان احتمالی ضروری است و کارآفرینان نیازی روزافزون به ارتباط گیری با مخاطب هدف از طریق طراحی گرافیکی احساس می‌کنند.

طراحی گرافیک چیست؟

همانطور که در مقالات فبل اشاره شد طراحی گرافیک شامل هر چیزی است که میتواند ظاهر متفاوتی به کسب و کار شما ببخشد. مانند آیتم های چاپی و یا آیتم های دیجیتال که در تلفن همراه و یا در فضای مجازی نمایش داده می شوند. در واقع طراحی گرافیک پیام شما را به شیوه‌ای هنرمندانه به مخاطب منتقل می‌کند به همین دلیل اهمیت طراحی گرافیک بسیار قابل توجه است.

امروزه طراحان مدرن از برنامه های نرم افزاری مختلف مانند adobe illustrator, Adobe photoshop, CorelPress, QuarkXpress و غیره استفاده می‌کنند.

حوزه طراحی گرافیک شامل چاپ، دیجیتال و رسانه است. طراحی چاپی شامل طراحی لوگو، صفحه آرایی، طراحی بسته بندی، و غیره است. حوزه دیجیتال شامل طراحی اینترنتی و برنامه نویسی (مانند طراحی وب سایت) است و دسته رسانه شامل انیمیشن و طراحی گرافیکی فیلم است. با این حال در هنگام انتخاب نرم‌افزار خاص برای طراحی لوگو و غیره باید بدانید که هر نرم افزاری مناسب خواست و نیاز شما نیست. بنابراین در ابتدا لازم است با نرم‌افزار ها آشنایی بیابید تا دریابید کدام یک می‌تواند نیاز و خواسته شما را برآورده سازد.

اهمیت طراحی گرافیک در کسب و کار:

  • ثبت و ماندگاری نام شرکت

طراحی گرافیکی یکی از ابزارهای مفید برای ثبت نام شرکت در بازار هدف است. زمانی که بارها و بارها با یک لوگوی جذاب روبرو می‌شویم به یاد برند لوگو می‌افتیم. روزانه با انواع تبلیغات، کاتالوگ‌ها، کارت های ویزیت، بنر، و غیره رو به رو می‌شویم. تمامی این طراحی‌های گرافیکی ما را به یاد برند می‌اندازد و به ما کمک می‌کند که همیشه نام برند را به خاطر بیاوریم. کسب و کارهای کوچک معمولاً بودجه بازاریابی کافی ندارند و برای ثبت نام تجاری خود در بازار هدف با مشکل روبرو هستند. اما یک لوگوی منحصر به فرد، کارت ویزیت و دیگر ابزارهای بازاریابی به سرعت می‌توانند توجه مخاطبان را به سوی خود جلب کنند. از این رو، یک طراحی منحصر به فرد قادر است باعث ثبت و ماندگاری نام یک شرکت در بازار شود.

  • افزایش فروش

طراحی گرافیکی هوشمند می‌تواند باعث افزایش و ارتقای فروش شود. مردم جذب طرح‌های منحصر به فرد و جذاب می‌شوند. آنان پیام یک طرح با کیفیت را به خوبی دریافت می‌کنند. ممکن است این پیام به گونه‌ای خلاقانه تولید شده باشد که نشان دهد شرکت دارای خدمات و محصولات با کیفیت است. مردم چنین پیام هایی را به طور غیر مستقیم در ذهن خود و در هنگام دیدن یک طراحی لوگوی منحصر به فرد، کارت ویزیت و یا هر نوع طراحی دیگری دریافت می‌کنند. این موضوع به مخاطبان کمک می‌کند با کسب و کار احساس نزدیکی کنند و با آن ارتباط بیشتری پیدا کنند و در نهایت به آن وفادار بمانند. زمانی که طیف گسترده‌ای از طراح های موفقیت‌آمیز تاثیر مثبتی بر بیننده بگذارد، بسیاری از آنان به مشتریان وفادار تبدیل می‌شوند. این امر به این دلیل است که طراحی توانسته برند شرکت را به عنوان یک برند قابل اعتماد معرفی کند. به طور قطع، طراحی گرافیکی با رشد مداوم یک شرکت ارتباط نزدیکی دارد.