اگر در دسته افرادی قرار می‌گیرید که علاقه آنها کار خلاقانه و طراحی است، باید بگوییم که گرافیست شدن می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. گرافیک و طراحی طرح‌های گرافیکی کاملا به خلاقیت و هنر گره خورده است و شما این فرصت را دارید تا در این شغل، هم از ذهن خلاق خود استفاده کنید و هم با کمک دیگر افراد، طرح‌هایی خلق کنید که بسیار گیرا و جذاب باشند.

طراحان گرافیک، افرادی هستند که با کمک تصاویر می‌توانند میان افراد و موضوعات ارتباط به وجود آورند و حتی با کمک گرفتن از نرم افزارهای گرافیکی تصاویری خلق کنند که حرف‌های زیادی برای بیان داشته باشند. آنها با الهام گرفتن از تصاویر و کلمات می‌توانند مشتریان و کاربران را جذب کنند. آنها سعی می‌کنند تا به طور مستمر با مشتریان و مصرف کنندگان در ارتباط باشند تا بتوانند طرحی خلق کنند که بتواند به خوبی پیام مورد نظر را منعکس کند.

چگونه می‌توان طراح گرافیک شد؟

برای تبدیل شدن به طراح گرافیک یا گرافیست باید مراحلی را طی کنید که شاید برخی از آنها در دیگر مشاغل نیز وجود داشته باشند.

۱. اصول طراحی گرافیک را بیاموزید

برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک، ابتدا به درک کاملی از اصول طراحی گرافیک (graphic-design) نیاز دارید. هر طرح خوبی با دقت توسط یک گرافیست طراحی شده است. بنابراین اولین اصل در گرافیک، دقت است. برای یادگیری اصول گرافیک باید برنامه ریزی کنید و نیاز است که یا آن را در دانشگاه و به صورت آکادمیک یاد بگیرید و یا اینکه در کارگاه‌های حضوری و آنلاین شرکت کنید. طراحان گرافیک باید عناصری مانند خطوط، رنگ، شکل، فضا، بافت، تایپوگرافی، مقیاس و هارمونی را یاد بگیرند و بر آنها تسلط داشته باشند. همه این عناصر بر طراحی تاثیر می‌گذارند و می‌توانند احساسات را در مخاطب برانگیزند.

۲. در دوره‌های طراحی گرافیک ثبت نام کنید

دوره‌های طراحی گرافیک به شما اصول طراحی را می‌آموزند و به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های گرافیک را از طریق کار بر روی پروژه‌ها به دست آورید. دوره‌های طراحی گرافیک همچنین شما را با اساتید و همکاران آینده آشنا می‌کند که تمام این افراد می‌توانند در آینده به شما در رشد شغلی کمک کنند. اکثر دوره‌های طراحی گرافیک موضوعاتی مانند تئوری رنگ، تایپوگرافی، چیدمان، ابزارها و نرم افزارهای طراحی گرافیک را پوشش می‌دهند. بسته به بزرگی و کوچکی هر دوره نیز، ممکن است برخی مباحث دیگر مانند تاریخچه طراحی گرافیک، تجربه کاربری (UX) و اصول طراحی وب‌سایت به شما آموزش داده شود.

۳. ابزارهای کلیدی طراحی گرافیک را یاد بگیرید

ابزارهای مختلفی وجود دارد که طراحان گرافیک از آنها استفاده می‌کنند. معمولاً آنها با نرم افزارهای طراحی گرافیک کار می‌کنند. Adobe Creative Suite ابزاری استانداردی برای تمام طراحان گرافیک است. دیگر ابزارهای رایج در گرافیک که در دسترس گرافیست‌ها هستند عبارت‌اند از:

PhotoShop
Illustrator
InDesign
یادگیری کار با این ابزارها بسیار آسان است،‌ چرا که راهنماها و مقالات رایگان بسیاری در سطح وب برای آنها وجود دارد و وب‌سایت خود آنها نیز مرجع مناسبی برای یادگیری است.

۴. روی پروژه خود کار کنید تا بتوانید مهارت خود در گرافیک را بیشتر کنید

پس از اینکه دانش خود در مورد اصول و ابزارهای طراحی گرافیک را افزایش دادید، زمان تمرین فرا رسیده است. بهترین راه برای رشد مهارت‌ها و تسلط بر نرم افزارهای طراحی گرافیکی این است که روی پروژه‌های طراحی خود کار کنید. برای شروع، می‌توانید مجموعه‌ای از بنرهای تبلیغاتی را طراحی کنید و یا اینکه سراغ طراحی لوگو بروید. همچنین می‌توانید طرح‌های موجود یک شرکت را انتخاب کنید و روی آنها کار کنید و به اصطلاح آنها را بازطراحی کنید. این کار می‌تواند تمرینی عالی برای شناسایی مخاطبان هدف باشد.

گزینه دیگر این است که با شرکت‌های خصوصی کوچک و استارت‌آپ‌ها صحبت کنید و در آنها به عنوان کارآموز مشغول به کار شوید. در این حالت می‌توانید مهارت‌های بیشتری کسب کنید و همچنین رزومه‌ی خود را بهتر کنید.

۵. برای طرح‌های خود یک پورتفولیو بسازید

داشتن یک پورتفولیوی قوی برای هر گرافیستی واجب است. نمونه کارهای شما می‌تواند شامل پروژه‌های دوره آموزشی و همچنین پروژه‌های شخصی یا کاری شما باشند. بر کیفیت بیشتر از کمیت تمرکز داشته باشید. نمونه کارهای شما می‌توانند باعث به وجود آمدن ذهنیت خوب و بد در کارفرما شوند، بنابراین در انتخاب آنها دقت کنید.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.