ابزار رایگان افتر افکت فرصتی را در اختیار طراحان قرار داده تا به جای صرف هزینه بسیار و خرید افزونه ها و نرم افزار های مختلف، از یک نرم افزار همه کاره با ابزار های مختلف استفاده کنند. از همین رو افتر افکت را می توان یک نرم افزار همه کاره و قوی دانست.

در این مقاله از سایت پروژه دیزاینر  ما تمام ابزارهای رایگان After Effects را معرفی کرده ایم.لذا اگر شما نیز به این نرم افزار علاقه مند هستید می توانید ابزارهای رایگان آن را در زیر مشاهده نمایید:

ابزار رایگان افتر افکت

بسته اسکریپت های Redefinery

Redefinery یک بسته عظیم از اسکریپت های رایگان در After Effects است. مجموعه ۵۱ اسکریپتی فوق به راحتی قابل تعریف نیست اما چند مورد از مهمترین موارد در زیر توضیح داده شده اند:

• تنظیم کننده ترکیب

به طور معمول، اگر می‌خواهید مدت زمان یک ترکیب را تغییر دهید، باید تمام لایه‌های داخل را بعد از تغییر مدت زمان مجدد تنظیم کنید و اگر پیش‌کامپ‌ها دارید، باید وارد شوید و هر کامپوزی را به صورتی دستی تنظیم کنید. تنظیم کننده ترکیب به شما امکان می دهد مدت زمان یک ترکیب بندی را تغییر دهید و تمام لایه ها و ترکیب بندی های داخل را برای مطابقت با مدت زمان جدید تنظیم کنید. نیازی به گفتن نیست که این کار بسیار راحت تر از تنظیم تمام لایه ها به صورت دستی است.

• Mask to shapes

Mask to shapes دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که از نام آن پیداست. اگر می خواهید یک ماسک را به شکل تبدیل کنید، فقط از این اسکریپت استفاده کنید و یک شکل جدید ایجاد نمایید.

• نشانه گذاری

Notation یک اسکریپت کوچک ساده است که به شما امکان می دهد یادداشت هایی را در ترکیبات خود بنویسید. سپس این یادداشت ها را می توان با سایر همکاران در پروژه به اشتراک گذاشت و ذخیره کرد. این ابزار رایگان افتر افکت مانند یک نسخه ساده از Frame.IO یا Vimeo در داخل افتر افکت است.

پلاگین ButtCapper

این ابزار رایگان افتر افکت برای کار با شکل بسیار مفید است. به طور خلاصه، Buttcapper به شما اجازه می دهد تا ظاهر نهایی لایه های شکل خود را با مجموعه ای از دکمه ها تغییر دهید. این ابزار شما را از تنظیم تغییرات از تغییر منوی کشویی نجات می دهد. Buttcapper همچنین می تواند با نوار ابزار FT جفت شود تا سریعتر دسترسی به لبه ها داشته باشید.

کتابخانه های ابری خلاقانه

اگر در حال خواندن این پست وبلاگ هستید، احتمالاً قبلاً مشترک Creative Cloud بوده اید. کتابخانه‌های Creative Cloud به شما امکان می‌دهند دارایی‌ها را در برنامه‌های Creative Cloud همگام‌سازی و به اشتراک بگذارید. نکته جالب این است که اگر مشترک Creative Cloud هستید، ۱۰۰ گیگابایت فضای رایگان دریافت می کنید. این مانند Dropbox برای برنامه های Adobe است. دارایی های قابل همگام سازی عبارتند از:

• پالت های رنگی

• لوگوها

• دارایی های تصویری

• موسیقی

• سبک های متن

• جلوه های صوتی

• فایل های پروژه

نیازی به گفتن نیست که به اشتراک گذاری دارایی ها در فضای ابری بسیار مفید است و در زمان واقعی صرفه جویی می کند.

Autorigging

DUIK دارای ویژگی های بسیار زیادی است که نمی توان همه آنها را در اینجا پوشش داد، اما این مورد از ابزار رایگان افتر افکت، جزء قدرتمندترین ابزارها است که به طور خودکار شخصیت شما را در After Effects تغییر می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اعضای بدن را مشخص کنید از آن پس DUIK بقیه کارها را انجام می دهد.

کنسول FX

FX Console یک ابزار رایگان افتر افکت و باورنکردنی است که توسط اندرو کرامر و گروهی در Video Copilot توسعه یافته است. این ابزار در اصل یک موتور جستجوی فعال شده با صفحه کلید برای افکت های افتر افکت است. به‌جای استفاده از مرورگر، می‌توانید فقط از کنسول FX برای اعمال افکت بدون دست زدن به موس استفاده کنید.

با استفاده از FX Console می‌توانید افکت‌های مورد علاقه‌تان را به اعداد صفحه‌کلید نگاشت کنید تا حتی مجبور نباشید نام آن‌ها را تایپ کنید. FX Console حتی با گنجاندن مرورگر تصویر یک قدم جلوتر می‌رود تا بتوانید اسکرین‌شات‌ها را ذخیره و مقایسه کنید. این تصاویر را می توان در کلیپ بورد ذخیره کرد و در هر برنامه دیگری کپی نمود.

پلاگین DUIK

DUIK یکی دیگر از انواع ابزار رایگان افتر افکت. این ابزار از بهترین ابزارهای After Effects است که تاکنون ساخته شده است. این ابزار در اصل یک پانل Character Rigging همه منظوره در After Effects است. با استفاده از DUIK می توانید کل شخصیت خود را برای انیمیشن در After Effects آماده کنید.