حتما میدانید که محتوای ویدئویی میتواند نتایج استراتژی بازاریابی شما را ارتقا ببخشد. ویدئوهای انیمیشنی یک ابزار مفید و کاربردی ست که میتواند بیزینس شما را ظرف چند ثانیه به مخاطب معرفی کند و مشتریان بیشتری جذب کند. همانطور که ممکن است خودتان هم دیده باشید، استایل های متفاوتی برای بازاریابی ویدئویی میتوانید در دنیا ببینید و در بین آنها استفاده از موشن گرافیک یکی از محبوب ترین تکنیک هاست.

از خیلی سال قبل، تکنیک طراحی گرافیک کلیدی برای توضیح چیزهای متفاوت به صورت بصری بوده است بدون در نظر گرفتن اینکه آن موضوع ساده است یا پیچیده. این تکنیک سال ها مورد استفاده قرار گرفته ام در دنیای امروزی با تکنیک های مدرن تلفیق شده، و نتیجه بهتری پیدا کرده است.در اینجاست که موشن گرافیک پتانسیل خود را نشان میدهد به زبان ساده، موشن گرافیک، در مورد طراحی گرافیکی است که به حرکت در آورده شده است. این نوع از بازاریابی ویدئویی میتواند ایده های پیچیده یا انتزاعی را به راحتی توضیح دهد و پیام را سریع و عالی به مخاطب منتقل کند.

۵ دلیل برای استفاده از ویدئو موشن گرافیک

حالا میدانید که موشن گرافیک کمک میکند تا مفاهیم پیچیده ای که به خاطر سپردن آنها ممکن است سخت باشد را به اسانی منتقل کنید.
اما دلایل دیگری هم برای استفاده از این استایل بازاریابی ویدئویی وجود دارد که به آن پرداخته ایم:

  • در بین استایل های بازاریابی ویدئویی، استفاده از موشن گرافیک یک روش کاربردی و فوق العاده است
  • در بین استایل های ویدئو ها،این روش یک روش رسمی ست
  • از انیمیشن ها میتوانید برای مقاصد آموزشی استفاده کنید
  • این روش یکی از بهترین روش ها برای انتقال مفاهیم و موضوعات عددی و دانش هاست
  • با این روش، اطلاعات خسته کننده را میتوان به روش جذابی به مخاطب منتقل کرد فقط همین ؟ مطمئنا نه! در چند پاراگراف بعدی بیشتر به این موضوع میپردازیم.

مزایای موشن گرافیک

حالا شما ایده اصلی استفاده از این روش را میدانید اما بگذارید بیشتر به مزایای آن بپردازیم

قدرت بالای بصری
بازاریاب ها از جلوه های بصری برای برقراری ارتباط و انتقال پیام خود استفاده میکنند.
به یاد داشته باشید که ما د حال یادگیری کارهای بصری هستیم بنابراین مفاهیم اولیه درباره طراحی و دیاگرام و چارت را میدانیم.
جلوه های بصری به خاطر میمانند پس ببینید که محتوای ویدئویی چقدر میتواند بر روی ذهن اثر داشته باشد حال اگر این کار با موشن گرافیک انجام شود اثر آن چندین برابر میشود. به کمک آن میتوانید مخاطب هدف خود را پیدا کنید و بر موثر باشید
انیمیشن ها و طراحی های خیره کننده
موشن گرافیک فقط مربوط به طراحی نیست بلکه در مورد طراحی حرکت است.
این یعنی گرافیک محرک کاری میکند که با استفاده از تکنیک های انیمیشن، طراحی ها جان بگیرند .
در این روش میتوانید هر ایده ای را به حرکت درآورید! که به انتقال پیام مورد نظر شما کمک زیادی میکند همچنین پیام شما را قابل درک کرده و به ذهن سپرده میشود
تلفیق پذیری
این بزرگترین مزیت موشن گرافیک است که میتواند با استیل های دیگر ویدئو ترکیب شود تا اثر هر دو استایل را به حداکثر برسانید.
منظور از این جمله چیست؟به یاد داشته باشید که تصاویر متحرک روی افراد اثر زیادی میگذارد اما اگر میخواهید ویدئو خود را خاص تر کنید میتوانید کاراکترهای دوست داشتنی که حس قوی تری را به مخاطب انتقال میدهد به کار ببرید و پشت این کاراکترها یک داستان را روایت کنید و آن را جذاب تر کنید.