پوسترها معمولا در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد،بر روی دیوار ها،پشت شیشه مغازه ها و… چسبانده یا پخش می‌شوند. طراحی پوستر اهداف مختلفی دارد، پوستر با موضوع تبلیغات،ترویج یک رفتار فرهنگی،استخدام افراد و… که در بین انواع اهداف پوستر، پوسترهای تبلیغاتی رایج تر هستند.

پوسترها به دلیل پخش وسیع و سریع آنها د بین مردم،میتواند در بهبود بازاریابی بسیار کمک کند. اما نکته بسیار مهمی که در خصوص پوسترهای تبلیغاتی وجود دارد این است که، به دلیل تکثیر بسیار وسیع آنها در دوره های اخیر،کمتر کسانی هستند که به آنها توجه کنند و جذبشان شوند، پس ما چگونه میتوانیم از پوستر برای بهبود فروش و جذب مخاطب استفاده کنیم؟پاسخ این سوال را می‌توان در قسمت طراحی پوستر پیدا کرد.

شما با طراحی ساده و در عین حال زیبای المان های یک پوستر(انتخاب مناسب و متنوع از رنگ ها،استفاده از فونت های زیبا و خوانا و تصاویر مرتبط و جذاب)می‌توانید مردم را در هر سن و با هر سلیقه ای،جذب محتوای پوستر کرده و سپس آنها را تبدیل به مشتری کنید.

ابعاد رایج برای پوستر ها

فرقی ندارد که برای خودتان بوده یا برای مشتری، پوستر ها می­توانند یک راه جالب برای دادن یک پیغام باشند. طراحی پوستر با یک نقاشی ساده شروع می­شود. سایز های رایج و معمول برای پوستر ها عبارت اند از: ۸.۵ در ۱۱ اینچ ، ۱۱ در ۱۷ اینچ و ۲۲ در ۳۴ اینچ. و ابعاد پوستر های با قالب بزرگ به صورت رایج ۲۴ در ۳۴ اینچ است.

پوستر ها می­توانند به صورت افقی و یا عمودی طراحی شوند. ولی معمولا به صورت عمودی طراحی می­شوند.

نوشته ها در پوستر

اولویت اصلی یک پوستر در معرض قرار گرفتن در یک رویداد است. اطلاعات کلیدی پوستر را باید به آسانی از فاصله دور دیده شود تا افراد و مخاطبین را به سمت پوستر بکشاند و به ترتیب سلسله مراتب مهمی نوشتار در پوستر رعایت شود. وقتی صحبت از طراحی پوستر می شود می توانید متن را به عنوان سه لایه مجزا تصور کنید:

عنوان: این عنصر اصلی (و بزرگترین) متن در طراحی پوستر است. عنوان پوستر می تواند علاوه بر نوشته یک عنصر هنری باشد. از یک تایپ قابل خواندن که جالب است و نیاز به توجه دارد ، استفاده کنید.

جزئیات: چه ساعتی ، کی ، کجا؟ این سوالات در سطح دوم متن پوستر قرار میگیرد. مخاطبین پوستر با دیدن متن دوم پوستر این اطلاعاتو دریافت می کنند ، اطلاعات و نوشته های پوستر را در اینجا به صورت مختصر تهیه کنید. در مورد اندازه ، دو گزینه وجود دارد. اندازه را به نیمی از عنوان اصلی پوستر استفاده کنید یا به استفاده از اندازه بزرگتر ادامه دهید و از تکنیک دیگری مثل کنتراست استفاده کنید. (انتخاب اغلب به عناصر دیگر و اهمیت متن ثانویه بستگی دارد.)

متن سوم : این متن معمولا یک سوم عنوان اصلی پوستر است. نیازی نیست که متن سوم از دور دیده شود . مثلا در یک پوستر تئاتر اسامی با اندازه متن سوم قرار میگیرد.

نوشته ها در پوستر

استفاده ی هوشمندانه از Contrast

شما تنها به اندازه ی یک نگاه اجمالی زمان دارید تا توجه هر شخص را به پوستر خود جلب کنید. Contrast زیاد بین عناصر به شما این کمک را می­کند که به این هدف برسید. رنگ های یکنواخت و گرادیان های (gradient) های کم را فراموش کنید. بدون ترس از رنگ ها استفاده کنید. طراحی پوستر زمانی خوب برای آزمایش کردن رنگ ها و فونت هایی است که برای پروژه های دیگر دیوانه وار به نظر میایند. حتما این آزمایش را انجام دهید.

همچنین در مورد استفاده از یک پس زمینه با رنگی قوی فکر کنید. در بیشتر اوغات طراحان پوستر از پس زمینه ی سفید استفاده می­کنند. از رنگ هایی برای پس زمینه استفاده کنید که به خوبی جلوه کنند.

از یک عنصر بصری بزرگ استفاده کنید

فرقی ندارد که دارید از یک عکس، متن و یا یک نقاشی استفاده می­کنید. استفاده از یک تصویر غالب نکته ای کلیدی در طراحی پوستر است. و آن هم باید همانند متن از فاصله ی دور قابل دیدن باشد. وقتی که عنصر بصری را انتخاب کردید و تصمیم گرفتید آن را به کارببرید، مراقب لایه بندی ها باشید و به این نکته توجه داشته باشید که هم تصویر و هم نوشته باید به صورت مجزا خوانا باشند.

با تایپوگرافی فوکوس ایجاد کنید.

طراحی پوستر یکی از جاهایی است که شما با تایپوگرافی زیبا می توانید مخاطبین پوستر خود را دیوانه کنید. برخی از بهترین پوسترها فقط با تایپوگرافی پوستر ساخته می شوند.
همان اصول تایپوگرافی را در نظر داشته باشید که می خواهید با هر پروژه دیگر انجام دهید . این استفاده از ۱۰ قلم در یک پوستر نیست. این ایجاد تفاوت و درگیری مخاطب با پوستر است. با این تایپوگرافی در پوستر تفاوت ایجاد کنید.
از تایپوگرافی استفاده کنید که خلق و خوی مناسبی را برای موضوع پوستر نشان می دهد. ممکن است در ابتدا این چالش برانگیز باشد ولی این یک حرکت رو به جلو برای طراحی پوستر خلاقانه است.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.