اگر به اطراف خود نگاه کنیم به راحتی می توانم حداقل ۱۰ لوگوی مختلف را بدون تلاش زیاد بشماریم. لوگوها در اطراف ما پراکنده هستند و با فرهنگ و شیوه زندگی ما یکی شده اند. آنها بر تصمیمات ما تأثیر می گذارند، ارتباط برقرار می کنند و ارزش های یک شرکت را نشان می دهند، و اغلب پر از معنا هستند.

لوگو چیست ؟

روزانه ما توسط لوگو ها بمباران می شویم. آنها در لباس های ما، ماشین های ما، تلفن های ما، خیابان های ما، تقریباً در هر جا که نگاه می کنیم هستند. بنابراین دقیقاً یک لوگو چیست؟ لوگو نماد، نام یا برند تجاری یک شرکت است. لوگو ها به دلیل اینکه تصویری مختصر از یک شرکت را نشان می دهند توسط سازمان ها استفاده می شوند. همانطور که گفته می شود، یک تصویر می تواند هزار کلمه را بیان کند. به طور کلی برای مردم یادآوری یک تصویر ساده نسبت به کلمات آسانتر است.

از آنجاییکه چشم ما به سمت اشیاء بصری جلب می شود، لوگوهای طراحی شده جذابیت بصری را به اسناد چاپ شده و صفحات وب اضافه می کنند.طراحی لوگو مطمئناً باید یکی از چالش برانگیزترین زمینه های طراحی گرافیک باشد. می توان گفت که این چالش، پیاده کردن یک ایده یا مفهوم و فشرده سازی آن در نمادی یا قطعه ای از تایپوگرافی است.یک لوگو تنها بخشی از یک نام تجاری یا هویت شرکت است، اما بدیهی است که این یک بخش بسیار مهم است. درک کردن یک شرکت هرگز به تنهایی مبتنی بر یک لوگو نخواهد بود ، بلکه محصولات، کلوگوندان و خدمات بخشی از این برند تجاری هستند، اما یک لوگو می تواند به شکل دادن یک تصویر در ذهن مشتری کمک کند.

هدف از لوگو چیست؟

نقش اصلی یک لوگو شناسایی است. این را به خاطر بسپارید، زیرا بر همه توصیه هایی که تا به حال شنیده اید برتری دارد. شناسایی چیزی است که واقعاً مهم است.

گرایش‌ها می‌آیند و می‌روند، ابزارها و تکنیک‌های طراحی تکامل می‌یابند، آنچه ما از یک لوگو به‌ عنوان لوگو می‌دانیم حتی ممکن است به‌شدت با گذشت زمان تغییر کند، اما مهم‌ترین هدف یک لوگو همیشه این باقی خواهد ماند: شناسایی شخص، محصول، کسب و کار یا خدماتی که برای آن لوگو را طراحی می کنید.

این بدان معناست که به عنوان یک طراح (یا صاحب کسب و کار)، قبل از کار بر روی هر ایده، باید محیطی را که لوگو در آن دیده می شود کاملاً درک کنید. رقبای برند شما چه کسانی هستند و چگونه به نظر می رسند؟ چه رنگ‌ها و نمادهایی در حال حاضر استفاده شده اند؟ چگونه می توانیم لوگو را متمایز کنیم تا کسب و کار ما از بقیه متمایز شود؟

چرا به لوگو نیاز داریم؟

به تجربه و البته نتایج آماری ثابت شده است که افراد (مخاطبین) به شرکتی که لوگوی خوب و استانداردی داشته باشد، بیشتر اعتماد می کنند. همچنین روابط تجاری بهتر در میان رقبا یا شرکای همسوی بازار از مزایای داشتن یک لوگوی مناسب است. به هر حال نام نیک و ظاهری فاخر، همیشه در یاد می ماند.

لوگو چه کاری انجام میدهد ؟

یک لوگو به دلایل مختلفی مهم است، عمدتاً اینکه :

اولین تصورعالی را ایجاد می کند، که دعوت می کند از مشتریان که با نام تجاری شما تعامل کنند.

به شما کمک می کند تا یک هویت تجاری ایجاد کنید.

به شرکت شما نمادی را می دهد که از طریق آن مردم بهتر می توانند شما را به خاطر بسپارند.

شما را از رقبا متمایز می کند.

وفاداری به برند را افزایش می دهد.

بنابراین ایجاد یک لوگو باید به طور واضح هنگام شروع کار در لیست اولویت های شما قرار داشته باشد. اما عناصری که می توانید برای تحقق آن استفاده کنید چیست؟

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.