با توجه ‌به پیش‌بینی شرکت‌های فناور سیلیکون ولی، تا سال ۲۰۲۲، ۸۲٪ از کل ترافیک اینترنت از بازدیدهای ویدئویی تشکیل می شه. قسمت قابل‌توجهی از این پهنای باند به تلویزیون‌های اینترنتی و ویدئوهای سرگرمی تعلق می گیره اما بخشی این ترافیک صرف ویدئوهای بازاریابی محتوا می شه که هدف آنها جلب مخاطب و ترغیب آنها به خرید هستش.

خوب، چه‌طور موشن گرافیک می توانه بر استراتژی بازاریابی محتوای شما تأثیر بگذاره؟ کاربرد متفاوت “موشن گرافیک” و “ویدئو” در صنعت تبلیغات چیه؟ چگونه فیلم (یا موشن گرافیک) مناسب تون رو انتخاب کنید؟ و چگونه می‌توانید ویدئویی در درست کنید که مخاطبتون رو درگیر خودش بکنه و به هدف خودتون برسونید؟
خوب چه جوری به این سؤالات جواب بدهیم. اگر یک دیجیتال مارکتر هستید این یه راهنمای کامل برای استفاده از ویدئو و موشن در تبلیغاتتتون هستش.

آیا تفاوتی میان موشن گرافیک و ویدئو وجود داره؟

شاید بعضی‌ها از لفظ موشن گرافیک و فیلم به‌جای هم دیگه استفاده کنند. ولی چند نکته اصلی وجود دارد که می‌تواند آنها را از هم متمایز کنه، هر موشن گرافیک یک ویدئو هستش، چون یک ویدئو می‌تواند از هر یک از تکنیک‌های موشن توش استفاده بشه، به جز پخش زنده که توش موشن نیست. ولی همه ویدئوها یک موشن نیستند، چون توی همه ویدئوها موشن گرافیک استفاده نمی شه.

چه موقع از موشن گرافیک و فیلم استفاده کنید

از کجا بدونیم که موشن گرافیک انتخاب درستی برای محتوای ویدئویی شما است؟ این تصمیم به مجموعه‌ای از عوامل، از جمله مخاطب شما، موارد استفاده و چشم‌انداز محتواتون برمی‌گردد.

در اینجا چند مورد از دلایلی استفاده از موشن گرافیک رو مطرح می‌کنیم.

وقتی شما می‌خواهید یک تجربه کاربر رو طراحی کنید

مخاطبین با مشاهده یک اینفوگرافیک می‌توانند اجزاء کامل کسب‌وکار شما رو درک کنند و اون اطلاعاتی رو که نیاز دارند ازش استخراج بکنند، حالا با استفاده از محتوای تعاملی، به‌خصوص جاهایی که هدف کلیک روی یه دگمه هستش، با موشن گرافی، درست است که مخاطب شما می تونه موشن رو جلو یا عقب بزنه، از بخشی از اون رد بشه و غیره اما تعامل بیشتر مردم با ویدئو به این صورت نیست. به دین معنی که تا زمانی که ویدئوی شما مختصر و جذاب باشه، یک مخاطب احتمالاً از ابتدا تا انتها فیلم را تماشا می کنه.

شما به هدف خودتون رسیدید. به همین خاطر مجموعه شما باید تلاش بکنه کل محتواش رو توی اون ویدئو شرح بده، یا ممکنه برای توضیح بیشتر محصول یا خدمات نیاز به یه ویدئوی تکمیلی باشه اما در ویدئو اولیه شما پیام خودتون رو منتقل کرده‌اید. مطالعات نشون داده که ویدئوهای که حداکثر ۲ دقیقه‌اند و تو این دو دقیقه پیام رو می رسونند، حدود ۷۰% باعث جذب مخاطب می‌شوند.

می‌خواهید تعامل خودتون رو با مخاطباتون زیاد کنید

اگر نرخ تبدیلتون پایینه به این معنی که، مخاطبین وارد صفحه فروشتون می‌شوند ولی اقدام به خرید نمی‌کنند، شاید مخاطب درک درستی از کسب و کارتون یا مزایای رقابتیتون نداره همه این مشکلات با یه فیلم حل می شه، از هر ۵ تا مارکتر ۴ تاشون گفتند هزینه ساخت یه ویدئو به طور کامل برگشت داشته مورد تعجب‌آور نیست، زیرا مشخص شده است که بازاریابی ویدئویی به کسب‌وکارها کمک کرده تا ۴۹٪ سریع‌تر درآمد کسب کنند، اگر می‌خواهید نتیجه واقعی از هزینه‌های بازاریابی خودتون را ببینید، سرمایه‌گذاری روی ویدئوهای با کیفیت بالا و یا موشن گرافیک به‌عنوان بخشی از استراتژی محتواتون انتخاب کنید.

داده‌ها نشان می‌دهد که ۸۵٪ از ویدئوهایی که روی فیس‌بوک نمایش داده می‌شود، به‌صورت بی‌صدا هستش ولی ۷۶٪ تبلیغات ویدئویی فیس‌بوک برای انتقال پیام خود به صدا وابسته هستند، به این معنی که مارکترها محتوای خود را برای ارتباط با مخاطبین بهینه تولید نمی‌کنند.

اگر موشن گرافیک خود را برای مخاطب خاص و کانال تبلیغاتی خاص طراحی کنید، بهینه‌ترین روش برای ایجاد حداکثر اثربخشی است.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.