همیشه برای کاربران زیادی این سوال پیش آمده که چگونه از پروژه های آماده افتر افکت استفاده کنیم. به همین دلیل این قسمت از آموزش های افتر افکت  سایت پروژه دیزاینر را به نحوه کار با پروژه های آماده پرداختیم. در این قسمت از آموزش افتر افکت می خواهیم به آموزش استفاده از پروژه آماده افتر افکت بپردازیم تا راحت تر و ساده تر بتوانید با این قالب های ویدئویی کار کنید.

افتر افکت ها , فایل‌های پروژه ایجاد شده توسط افراد حرفه‌ای هستند که می‌توانند متناسب با الزامات ویرایش شوند. پروژه‌های آماده معمولا ً به عنوان فایل‌های zip یا فشرده دانلود می‌شوند و می‌توانند مانند هر پروژه افتر افکت , باز و ویرایش شوند .

قالب ها اغلب با drop-zones ساخته می شوند که می توانید بدون نیاز به تغییر بقیه پروژه، مطالب را اضافه کنید. در آخر که تنظیمات مورد نظر خود را با توجه به پروژه ای که مد نظرتون هست انجام دادید، می توانید فایل را به عنوان یک ویدیو export کنید.

مقاله پیشنهادی: موشن گرافیک و انیمیشن چه تفاوت هایی با هم دارند؟

گام اول- دانلود پروژه آماده افتر افکت

برای شروع مرورگر وب خود را باز کنید و به وب سایت های دانلود پروژه آماده افتر افکت بروید. و پروژه دلخواه خود را انتخاب کرده از طریق لیست گزینه های موجود جستجو کنید تا بتوانید قالب مورد نظر خود را پیدا کنید. برای داشتن ایده از نظر ظاهر و عملکرد قالب، پیش نمایش این پروژه ها را تماشا کنید. حال می توانید اقدام به خرید کنید و فایل را دانلود نمایید.

گام دوم – باز کردن پروژه آماده افتر افکت

بعد از خارج کردن فایل پروزه آماده افتر افکت از حالت فشرده، ابتدا باید به دنبال فایلی با پسوند AEP باشید. این پسوند فایل های نرم افزار افتر افکت هست. ممکن است یک پروژه شامل چندین فایل AEP باشد مطابق ویدئو آموزشی بالا.

معمولا این تعداد فایل ها بر اساس انواع مختلف یک پروژه هست مثلا یک پروژ با تم تاریک ساخته شده و یک پروژه با تم روشن ، یا در یک پروژه از پلاگین خاصی استفاده شده و در یک پروژه دیگر استفاده نشده – یا اینکه عناصر پروژه بصورت جداگانه در فایلهای دیگر ذخیره شده و…

بعد از باز کردن پروژه در افتر افکت ممکن است با خطاها یا هشدار هایی مواجه شوید، برای حل این خطاها یا هشدارها میتونید این مطلب رو ببیند.

بعد از اینکه پروژه در افنر افکت باز شد مطابق ویدئو آموزشی کیفیت پیش نمایش رو بر روی Quarter بزارید که سریعتر بتونید مشاهده کنید پیش نمایشی تغییراتی که اعمال خواهید کرد.

آموزش ویرایش پروژه آماده افتر افکت

قدم سوم – یافت جزئیات پروژه و پوشه عکس و ویدئو و…

وقتی که پروژه آماده افتر افکت را باز کردید. به پنجره Project بروید. در این پنل تمام فایل های استفاده شده در پروژه را می توانید ببیند. معمولا در هر پروژه این فایلها با هم متفاوت هست. به همین دلیل نمی توان یک راهنما دقیق در این خصوص ارائه داد. اما معمولا هر پروژه معمولا دارای یک سری پوشه و فایل به نام های Place Holder به معنای محل جایگذاری می باشد. حال این پوشه ها می تواند به نام های Video برای جایگذاری ویدئو دلخواه، Image یا Still برای جایگذاری عکس دلخواه و در نهایت Text یا Logo برای قرار گیری متن یا لوگو دلخواه، باشد.

آموزش ویرایش پروژه آماده افتر افکت

قدم چهارم – جایگزاری عکس و ویدئوی دلخواه

در هر پوشه پروژه ممکن است چندین Comp کامپ وجود داشته باشد. برای دیدن این Comp ها با دوبار کلیک روی هر Comp، در قسمت تایم لاین باز میشود و می توانید فایلها یا فوتیج های مورد نظر خود را با کشیدن در محل تایم لاین قرار دهید .

آموزش ویرایش پروژه آماده افتر افکت

قدم پنجم – جایگزاری متن فارسی در پروژه آماده افتر افکت

برای تایپ فارسی در افتر افکت میتونید هم بصورت مستقیم و هم با استفاده از اسکریپت arabic text اینکارو انجام بدید.

جایگزاری متن فارسی در پروژه آماده افتر افکت

قدم ششم – کامپوزیشن اصلی

بعد قرار دادن فایلهای تصویر ، ویدئو ، متن و.. برای دیدن پروژه اصلی باید main composition رو پیدا کنید و با دوبار کلیک بازش کنید که متحویات اون رو ببنید و بتونید جزئیات اون رو مثل رنگ و نور و… در پنل Effects Control به دلخواه خودتون تغییر بدید.

ویرایش پروژه آماده افتر افکت

 

گام هفتم- گرفتن خروجی

منوی ” Composition” را باز کنید سپس گزینه ” Add To Render Queue” را انتخاب کنید. به پانل Render Queue بروید و روی مثلث کنار منوی” Output To” کلیک کنید. نام و مقصد پروژه خود را وارد کنید و روی دکمه ” Save” کلیک کنید. روی مثلث کنار منوی ” Output Module” کلیک کنید و فرمت و کیفیت ویدیوی رندر شده خود را انتخاب کنید. برای ذخیره تنظیمات خود دکمه OK را کلیک کنید. برای شروع رندر روی دکمه ” Render” کلیک کنید.

در آموزش بالا به صورت مختصر با نحوه و آموزش استفاده از پروژه آماده افتر افکت آشنا شدید.

مقاله پیشنهادی: آموزش خروجی گرفتن با فرمت GIF در افترافکت

مقاله پیشنهادی: آموزش خروجی گرفتن در افترافکت