زمانی که شما کارتان را در نرم افزار افترافکت به اتمام رساندید وقت آن میرسد که از پروژه ای که انجام داده اید خروجی بگیرید، و نهایتا یک فیلم عالی داشته باشید، پس ما این قسمت را به خروجی افترافکت اختصاص داده ایم تا زمانی که می خواهید نتیجه کار زیبیتان را ببینید، به مشکلی بر نخورید.

آموزش خروجی گرفتن در افترافکت

زمانی که کارتان با انیمیشن تمام شد و نکات ریز و درشتی را که در رم پریویو افترافکت لازم داشتید کنترل کردید می توانید به سراغ خروجی بروید، برای گرفتن خروجی از افترافکت می توانید به دو روش آن را انجام دهید، روش اول بسیار ساده بوده و امکانات آن از طریق افترافکت در اختیار شما قرار گرفته است و روش دوم از طریق مدیا انکدر است که روشی دقیقتر و کاملتر است.

✔️مقاله پیشنهادی: افترافکت چیست ؟ چگونه افترافکت را یاد بگیریم ؟

روش اول: خروجی گرفتن از نرم افزار افترافکت

  1. از منوی بالایی افترافکت file و سپس گزینه export را باز کنید
  2. این قسمت گزینه add to render queue را بزنید
  3. در اینجا برای شما یک تب جدید باز می شود، در این قسمت می توانید خروجی خودتان را تنظیم کنید
  4. در این tab روی گزینه lossless کلیک کنید
  5. این گزینه در تصویر زیر توسط فلش مشخص شده است

خروجی گرفتن از نرم افزار افترافکت

پس از انتخاب این گزینه صفحه ای به شکل زیر برای شما باز خواهد شد.

خروجی گرفتن از نرم افزار افترافکت

این صفحه جایی است که شما می توانید خروجی تان را در آن تنظیم کنید. برخی گزینه های مربوط به این صفحه عبارتند از :

Format : از طریق گزینه format می توانید نوع خروجی تان را تنطیم کنید، در واقع به نسبت کیفیتی که از خروجی تان انتظار دارید و همینظور جایی که قرار است ویدئوی شما استفاده شود گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید، این قسمت به طور پیش فرض بر روی avi تنظیم شده ولی شما می توانید انتخاب خودتان را داشته باشید. البته افترافکت فرمتهای زیادی را به شما نمی دهد ولی اگر مدیا انکدر را نصب کنید می بینید که فرمتهای بسیار زیادتری در اختیار شما قرار می گیرد.

اگر به دنبال کیفیت بالاتری برای رندر هستید می توانید در این قسمت quick time را انتخاب کنید و در format option بازهم تنظیمات video code را بر اساس کیفیت مورد نظرتان انتخاب کنید.

Resize : در این قسمت می توانید تنظیماتی را که مربوط به کامپوزیشن است انجام دهید، سایز کامپوزیشن و کیفیت رندر را انتخاب کنید، به طور پیش فرض این گزینه از حالت انتخاب خارج است ولی درصورتی که لازم دارید اندازه ویدئویتان را عوض کنید این گزینه را انتخاب و تنظیمات را انجام دهید.

Crop : این گزینه کمک می کند تا اگر تکه ای از فضای کامپوزیشن مد نظر شما نیست crop یا بریده شود.

مرحله آخر

بر روی گزینه آبی رنگی که به حالت لینک طراحی شده و در جلوی گزینه output to قرار داده شده است کلیک کنید (در این قسمت نام کامپوزیشنی آورده شده است که می خواهید از آن رندر بگیرید)

خروجی گرفتن از نرم افزار افترافکت

در اینجا یک صفحه باز می شود که می توانید از طریق آن مسیر مورد نظرتان برای خروجی را تنظیم کنید، پس از آن بر روی دکمه رندر که در بالای این Tab در اختیار شما قرار گرفته است کلیک کنید و منتظر بمانید تا افترافکت کار خود را به اتمام برساند. به آدرسی که تنظیم کرده اید بروید و خروجی تان را مشاهده کنید.

در این قسمت آموزش خروجی گرفتن با فرمت GIF در افترافکت با پروژه دیزاینر همراه باشید تا به شما نحوه خروجی گرفتن در افتر افکت با فرمت GIF را بدون نیاز به هیچ پلاگینی، نشان دهد.

✅مقاله پیشنهادی: معرفی چند ابزار رایگان افترافکت

روش دوم: خروجی گرفتن از نرم افزار افترافکت ( استفاده از adobe media encoder )

برای خروجی گرفتن از این نرم افزار می بایست adobe media encoder را بر روی سیستمتان نصب کنید.
برای خروجی گرفتن از این روش می توانید از منوی بالایی گزینه composition را باز کنید و از این قسمت گزینه add to adobe media encoder queue را انتخاب کنید.
صفحه مدیا انکدر برای شما باز می شود و در این صفحه تنظیمات ویدئو در اختیار شما قرار می گیرد، اولین گزینه که معمولا به طور پیش فرض بر روی h264 تنظیم شده فرمت مورد نظر شما و گزینه بعدی تنظیمات فرمت را در اختیار شما قرار می دهد، اگر نسبت به این تنظیمات مطمئن نیستید انکدر یک سری تنظیمات فرمت آماده در صفحه سمت راستی این میز کار در اختیار شما گذاشته می توانید هرکدام از آنها را انتخاب و به صفحه خروجی درگ کنید.

خروجی گرفتن از نرم افزار افترافکت ( استفاده از adobe media encoder )

همچنین از قسمت پائین صفحه آدرس خروجی را می توانید انتخاب و تنظیم کنید و در قسمت بالایی این صفحه فلش سبز رنگ را برای گرفتن خروجی بزنید، خوب خروجی شما آماده است.

خروجی گرفتن با فرمت GIF در افترافکت

همانطور که می دانید ، این کار در واقع با Adobe Media Encoder انجام شده است. اما به شما توصیه می کنم پیش بروید و به این جریان کاری عادت کنید، زیرا ادوبی بطور انحصاری گزینه‌های بیشتری را برای رندر گرفتن ارائه می‌دهد . دیگر نمی توانید فایلهای H.264 یا WAV را مستقیماً از After Effects تهیه کنید ، باید از Media Encoder استفاده کنید.

ممکن است فقط قبل از اینکه همه چیز از طریق Media Encoder انجام شود موضوع باشد. بسیار خوب شروع کنیم!
در افتر افکت انیمیشنی را ایجاد کرده ام که آماده تبدیل شدن به GIF است. . ناحیه کاری من فقط به آنچه می خواهم خروجی بگیرم خلاصه می شود. دقیقاً مثل خروجی گرفتن معمولی. به مسیر Composition > Add to Adobe Media Encoder Queue بروید. این کار Media Encoder را راه‌اندازی می‌کند و کامپوزیشن شما را در صف قرار خواهد داد .

همچنین می‌توانید کامپوزیشن خود را از طریق Media Encoder با استفاده از دکمه plus در سمت چپ صف , بدون نیاز به باز کردن افتر افکت باز کنید . در صف من بر روی پیکان رو به پایین در کنار فرمت کلیک می‌کنم و در منو، گزینه برای Animated GIF وجود دارد . سپس برای تنظیمات بر روی متن آبی موجود در زیر پریست کلیک می کنم. در اینجا نام پرونده و مسیر ذخیره را انتخاب می‌کنم و آن را ذخیره می‌کنم. کادر استفاده از Maximum Render Quality را برای کیفیت بهتر انتخاب می کنم. تنها کاری که برای انجام آن باقی مانده این است که دکمه Queue را در سمت راست پانل وارد کنید .

نتیجه گیری

چند مورد که من می خواهم در مورد GIF و Media Encoder اشاره کنم. از آنجا که پریمیر نیز از Media Encoder استفاده می‌کند ، شما می‌توانید GIFs را از Premiere sequences نیز صادر کنید . نکته جالب دیگر در مورد Media Encoder این است که می توانید After Effects comps یا Premiere sequences را برای رندر تنظیم کنید و به جای انتظار برای اتمام آنها ، کار خود را ادامه دهید.
بسیار خوب. این برنامه آموزشی خروجی گرفتن با فرمت GIF در افترافکت به پایان رسید، امیدوارم این قسمت از آموزش افتر افکت مفید بوده باشد.

✔️مقاله پیشنهادی: آموزش ویرایش پروژه آماده افتر افکت