در این مقاله از سایت پروژه دیزاینر قصد داریم درباره چیزی که هر دو هنر گرم و هنری بی نظیر است: تایپوگرافی صحبت کنیم. قوانین اساسی که در زیر آورده شده است به شما کمک می کند تا بیشتر از ساختار و استفاده از تایپوگرافی در طرح های خود آگاه شوید.

آگاهی از این قوانین می تواند تقریبا همه چیزهایی که ایجاد می کنید را بهبود بخشد که حاوی عناصر تایپوگرافی یا عناوین اصلی هستند. بیا شروع کنیم!

۱- مبانی را بیاموزید

اولین گام شما در جهت تایپوگرافی موثرتر، یادگیری هنر کمی است. اگر شما با مفاهیم آن آشنا نباشید، ممکن است تصور کنید که تایپوگرافی باید یک نظم نسبتا ساده باشد. مطمئنا اگر شما حروف الفبا را بدست آورید، نیمی از نبرد را به دست آورید؟ همه چیزهایی که باقی مانده است این است که چگونه آن را به نظر کمی تغییر دهید و خودتان یک فونت داشته باشید! در واقع، تایپوگرافی کاملا پیچیده است و علم آن همانند هنر است.

آناتومی یک متن شامل واژگان بسیار خاص، اندازه گیری دقیق و استانداردهای عمومی است که باید شناخته شده و مورد احترام قرار گیرد. همانطور که با بسیاری از اشکال طراحی، شما فقط می توانید با شکستن یک قانون، اگر شما آن را به خوبی می دانید و عمدا آن را برای بیانیه ای انجام دهید.

۲- تماشای کرنینگ شما

این پست به معنای مطالعه جامعی از تایپوگرافی نیست، بنابراین من هرکدام از اصطلاحات ذکر شده در بالا را به طور کامل بررسی نخواهم کرد. با این حال، kerning چیزی است که بسیاری از طراحان، جدید و قدیمی، به طور کامل نادیده گرفته می شوند. من اخیرا در مورد این موضوع با مدیر هنری مدرن یک وب سایت مد محبوب زنان صحبت کردم. تنها چیزی که باعث ناراحتی بیشتر او در مورد طراحان در زیر او شد، کمبود شدید تلاش خود در مورد kerning است.

این چیست؟
Kerning شامل تنظیم فاصله بین دو حرف در یک فونت مشخص شده است. توجه داشته باشید که این یک مسئله جداگانه نسبت به ردیابی است که فضای بین تمام حروف را به طور همزمان تنظیم می کند. شما ممکن است فکر کنید که یک برنامه گرانقیمت مانند Adobe Illustrator به طور خودکار تمام مشکلات وراجی های شما را حل خواهد کرد و به همین دلیل مشکل در کارهای هنری شما نیست. دوباره فکر کن مثال زیر را بررسی کنید:

اگر شما به دنبال مسائل پیرامون نیستید، مشکلات ممکن است ظریف باشند، اما آنها در آنجا هستند. توجه کنید که بزرگترین عبارت “D” در مثال بالا به طور قابل ملاحظه ای از بقیه کلمه است. به طور پیشفرض، بسیاری از قلمها، مخصوصا کسانی که دارای serifs تلفظ می شوند، می توانند فاصله نامه های متناقض داشته باشند. این معمولا یک مشکل بزرگ در یک پاراگراف یا جمله نیست به عنوان نوع اختلاف ناچیز در مخلوط بلوک از کپی کوچکتر است. با این حال، هنگامی که شما تنها با چند کلمه، مانند عنوان یا علامت تجاری برخورد می کنید، مسائل مربوط به خلط کاری می تواند کل زیبایی شناختی را از بین ببرد.

مسائل مربوط به Kerning هنگام برخورد با فونت های وب و CSS می توانند پیچیده شوند، اما اگر در متن Illustrator، Photoshop و غیره به عنوان یک گرافیک (برای چاپ یا وب) ایجاد می کنید، به راحتی آنها را حل کنید. به سادگی مکان نما خود را بین دو کاراکتر قرار دهید و از گزینه استفاده کنید (PC = alt) کلید همراه با کلیدهای چپ و راست برای تنظیم فاصله. به یاد داشته باشید که بر حروف تمرکز نکنید تا فضای منفی بین حروف. سعی کنید که این فضای بصری در طول کلمه یا عبارت منطبق باشد.

۳- از ارتباط فونت مطلع شوید

انتخاب فونت هرگز نباید یک فرآیند دلخواه باشد. به سادگی از طریق کل کتابخانه خود به دنبال پیدا کردن یک فونت که دوست دارید به ندرت یک نتیجه موثر را تولید می کند. دلیل این است که یک روانشناسی ذاتی مرتبط با نوع خاصی از فونتها وجود دارد. برای دیدن آنچه منظورم هست، مثالهای زیر را در نظر بگیرید:

اگر فهمیده اید، این انتخاب فونت بسیار ضعیف به نظر می رسد. دلیل این است که بین شخصیت بصری انتخاب فونت و کلمات با آنها نوشته شده است. شما تقریبا هرگز قهرمان مبارزه با نهایی مبارزه با جهان را در یک فونت اسکریپت بسیار زیبا گشتید. به همین ترتیب شما احتمالا هرگز از کوپر سیاه در دعوت عروسی خود استفاده نکنید. ما عادت داریم انواع مختلفی از فونت های مورد استفاده برای اهداف خاص را ببینیم.

هر فونت ویژگی های خاصی را در هر دو سطح آگاه و ناخودآگاه به وجود می آورد. دو جنبه مهم ارتباطات جنس و دوران است. مثالهای زیر را در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید که چگونه دو فونت اول به شدت ارتباط یک دوره خاص گذشته است. به طور مشابه، دو فونت بعدی هر کدام دارای ویژگی های مبتنی بر جنسیت قوی هستند. فونت های ضخیم با لبه های سخت تماشای مردان و مردانه تر هستند، در حالی که انحنا، فونت های نازک به نظر می رسد زنانه و دخترانه است.

این همه به نظر می رسد کمی آشکار است، اما مهارت تایپی شما با جهش ها و مرزها بهبود می یابد اگر شما قادر به گرفتن این دانش از قسمت ضمنی و غریزی یا مغز خود هستید و آن را به عمل صریح و قاطع تبدیل کنید.

۴- تراز کردن
ترازبندی یک مفهوم بسیار مهم در تایپوگرافی است. به دلایلی، غیر طراحان تمایل دارند به طور غریزی مرکز همه چیز را هماهنگ کنند. جایی در زندگی ما یاد می گیریم که اگر چیزی در مرکز قرار بگیرد، متعادل است و بنابراین بهتر است.در واقع، هماهنگی مرکز ضعیف ترین، سخت ترین خواندن هم ترازی است و باید به صورت انتخابی مورد استفاده قرار گیرد.

دو پاراگراف اول بالا سمت چپ هستند. این چگونگی استفاده از خواندن است زیرا معمولا این فرمت است که ما در کتاب ها، مجلات و غیره می بینیم. پاراگراف های محور مرکزی به دلیل فقدان لبه های سخت بسیار سخت است. هیچ نقطه پایانی و پایانی برای هر خط وجود ندارد، بنابراین چشمان شما یک لحظه به تنظیم هر خط جدید می رسند. تفاوت در عمل ظریف است، اما در اصل اصل عظیمی است.

این بدان معنا نیست که شما فقط باید از هماهنگی چپ در همه زمانها استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که به طور مداوم از خود بپرسید که چقدر خوانایی مهم است در مقایسه با زیبایی شناسی خاص شما ممکن است تلاش برای رسیدن به. ایده آل این اصول همواره با هم کار می کنند، اما در واقع آنها اغلب مخالف نیروهایی هستند که نیاز به مصالحه دارند.

چیز دیگری که باید از آن آگاه باشد مخلوط کردن هماهنگی است. مهم نیست که شما انتخاب کنید، سعی کنید در طراحی خود هماهنگ باشید. اغلب (هر چند نه همیشه) مناسب برای ترسیم مرکزی در سرتاسر کپی سمت چپ است، اما آزمایش با مخلوط های مخلوط شده از این می تواند منجر به یک صفحه بصری مبهم و گیج کننده شود.

۵- یک فونت خوب ثانویه را انتخاب کنید
بعد از اینکه یک متن اولیه انتخاب کردید، گام بعدی این است که فونت دیگری را انتخاب کنید که آن را له کرده باشد. این همانند یک فونت است که با انتخاب اولیه مواجه است.

در مثال بالا در تصویر بالا چندین مشکل وجود دارد. اول، نوع فونت انتخاب شده بسیار فقیر است. فونت حمایتی (و سخت تر برای خواندن) از فونت اصلی است! این از فونت اصلی حذف می شود و باید اجتناب شود. همچنین، حتی اگر اولین مشکل یک مسئله نبود، دو فونت به سادگی با ضخامت مشابه به هم مرتبط هستند. با وجود اینکه آنها به شدت در سبک متفاوت هستند، وزن سکته مغزی مشابه آنها اختلاف نظر بصری بین این دو را فراهم نمی کند.

تصویر دوم از قلمهای متناسب تر مناسب استفاده می کند و از فونت نازک تر و ساده تر برای subtag استفاده می کند.فونت های شما قطعا لازم نیست که به اندازه کافی متضاد باشند (این اثر عمدا برای مثال مورد تحسین قرار گرفته است)، فقط اطمینان حاصل کنید که آنها به اندازه کافی متفاوت هستند تا از سردرگمی بصری جلوگیری کنند و تمرکز بیشتر روی فونت اصلی قرار گیرد.

۶- مسائل اندازه
من در طی شش سال تعداد زیادی تبلیغ تبلیغاتی چاپ شده ای را طراحی کرده ام که طراح آن هستم. یکی از چیزهایی است که شما خیلی زود با مواد تبلیغاتی کار می کنید این است که سرفصل ها باید فورا خواننده را جذب کنند. شما برای گرفتن یک یا دو نفر در دنیای چاپی یک یا دو یا بیشتر دارید. اگر شما از دست دادن این فرصت، مشتری بالقوه خود را از دست داده اید.

این بدین معناست که عملا این است که وقتی یک تیتر ایجاد می کنید، فقط آن را تایپ نکنید: طراحی آن. دو مثال زیر را در نظر بگیرید:

نخستین عنوان نیاز به خواندن هر کلمه دارد تا حس پیامی را بدست آورد. همه چیز همان اندازه، عرض و رنگ است که تاکید بیشتری بر هر بخشی از پیام دارد. کلمه “می تواند” به همان اندازه بصری به عنوان کلمه “برنده” مهم است.

در مقابل، عنوان دوم بسیار قویتر است حتی اگر از همان پیام استفاده می کند. من تاکید کرده ام که کلمات بسیار مهم نیست و واقعا کلمات را فریاد می زنند. مشکل با اولین عنوان این است که بیننده باید مایل باشد زمان خواندن آن را بگذارد. پس از آن فریب این است که بیننده را به خواندن قسمت های مهم به زودی به عنوان عنوان آن را ببینید، تقریبا به نظر می رسد که به طور تصادفی.

به دنبال مثال دوم، اولین چیزی که باید توجه داشته باشید، عبارت “WIN” است که به دنبال آن “BAHAMAS” است. در این مرحله، اگر مخاطب مورد نظر هستید، ما علاقه خود را به شما تحمیل کردیم و احتمال بیشتری دارید زمان برای دیدن آنچه که این پیام در مورد آن است.

۷- از تایپوگرافی به عنوان هنر استفاده کنید

متوقف کردن تفکر تایپوگرافی به عنوان سرفصل های ساده و کپی بدن و شروع به فکر کردن به آن به عنوان یک عنصر طراحی. چاپگرها دقیقا طراحی شده اند و بنابراین دارای زیبایی شناسی هستند که می توانند یک دارایی ارزشمند برای زرادخانه طراحی شما باشند. این البته فراتر از ساخت چهره با حروف است. اگر می خواهید طرح طراحی تایپوگرافی ایجاد کنید، فکر کنید چگونه می توانید نوع جذاب را به عنوان قهرمان ترکیب کنید.

همچنین، هرگز احساس نمی کنید که اگر با ساختار فونت های موجود محدودیت داشته باشید. اشکال فونت را با توجه به نیازهای شما گسترش دهید. سعی کنید با اضافه کردن swirls، texture، blotches، spats، و هر چیز دیگری که می توانید فکر کنید تا ظاهر نوع را افزایش دهید.

۸- الهام بخش خوبی پیدا کنید
بهترین روش یادگیری برای ایجاد تایپوگرافی موثر و جذاب، یافتن و مطالعه برخی از نمونه های موجود است. در زیر برخی از مقالات عالی برای پیدا کردن الهام آنلاین، اما در آنجا متوقف نمی شود. نمونه های تایپوگرافی خوب و بد بسیار نزدیک نزدیکترین غذای سریع غذا هستند. نگاهی به هر جایی که برای دیگران انجام می دهید نگاهی بیندازید و فکر کنید که چرا این کار را انجام می دهد یا به نظر نمی رسد به خوبی کار کند.