با سلام به همراهان همیشگی و علاقمندان به آموزش فتوشاپ. امروز در این مطلب از سایت پروژه دیزاینر می خواهیم به حل مشکل و رفع تغییر رنگ هنگام خروجی در فتوشاپ بپردازیم.

به عنوان طراح ما هیچ وقت دوست نداریم در مورد تغییر ناگهانی و خارج از کنترل رنگ ها صحبت کنیم. ولی اگر این اتفاق افتاد، و رنگ های عکس ما دچار تغییر شد، چاره چیست؟

مشکل تغییر رنگ در فتوشاپ ممکن است علل مختلفی داشته باشد. از این رو امروزبه بررسی روش حل مشکل عوض شدن رنگ و رفع تغییر رنگ هنگام خروجی در فتوشاپ خواهیم پرداخت.

مشکل تغییر رنگ JPEG Photoshop CC یک شکایت رایج از سوی کاربران فتوشاپ است. در تصاویر موجود در خروجی این برنامه، ممکن است رنگ های قرمز، آبی یا سبز وجود نداشته باشد.

رفع مشکل تغییر رنگ هنگام خروجی در فتوشاپ

هنگامی که عکس با فرمت JPEG را ذخیره می کنید، مطمئن شوید “Embed Color Profile” در کادر ذخیره بررسی کرده اید. هنگام تعبیه مشخصات رنگ، شما از آن مشخصات رنگی در تصویر JPEG استفاده می کنید. این امر در صورتی قابل استفاده است که تصاویر JPEG شما از قبل دارای مشخصات رنگ sRGB باشند.

رفع مشکل تغییر رنگ هنگام خروجی در فتوشاپ

✅ مقاله پیشنهادی: چند نکته برای طراحی پوستر

مشکل تغییر رنگ در چاپ و ذخیره عکس در وب

با استفاده از دستور “Save For Web” ، تصاویر JPEG خود را در Photoshop ذخیره کنید. این کار به طور خودکار عکس های غیر sRGB را به sRGB JPEG تبدیل می کند. بدون اینکه اطلاعاتی را در مورد تصویر تغییر دهد.

توجه: این روش اطلاعات EXIF تصویر JPEG شما را ذخیره نمی کند. داده های EXIF یک عکس JPEG حاوی اطلاعات مربوط به تاریخ، زمان و تنظیمات دوربین در زمان عکسبرداری از تصویر JPEG است.

  • تنظیمات رنگ در فتوشاپ از طریق فرمان ویرایش به sRGB

می توانید از طریق مسیر زیر این کار را کنید.

Edit>Convert to Profile>sRGB

و سپس از مسیر زیر آن ها را ذخیره کنید.

File>Save As>JPEG

این روش همچنین داده های EXIF عکس های JPEG را ذخیره می کند.

اگر عکس با فرمت JPEG دچار تغییر رنگ هنگام چاپ می شود، می توانید تصویر را مستقیماً از فایل PSD که روی آن کار کرده اید چاپ کنید و از تنظیمات برای رسیدن به سطح کیفیت مطلوب استفاده کنید.

رفع مشکل تغییر رنگ هنگام خروجی در فتوشاپ

  • فایل JPEG را در MS Paint باز کنید

رفع تغییر رنگ هنگام خروجی در فتوشاپ ونحوه ی تغییر نکردن رنگ ها در این روش بدین صورت است که با باز کردن آن در Microsoft Paint، می توانید مشخصات رنگ عکس JPEG خود را به حالت RGB تغییر دهید.

عکس را در Paint باز کنید و بدون ایجاد تغییر آن را ذخیره کنید. در این روش عکس به حالت RGB تبدیل می شود. اکنون مشکل تغییر رنگ JPEG در خروجی Photoshop برطرف شده است.

همگام سازی تنظیمات رنگ در برنامه های Adobe

در روش بعدی برای رفع تغییر رنگ هنگام خروجی در فتوشاپ، هماهنگ سازی باعث می شود تا فتوشاپ در خروجی، تغییر رنگ ندهد و در تمام برنامه های Adobe یکسان به نظر برسد. کاربران Adobe Creative Suite می توانند از Adobe Bridge برای همگام سازی تنظیمات رنگ در برنامه های مختلف استفاده کنند.

Adobe Bridge را در Photoshop CC باز کنید. Edit> تنظیمات Creative SuiteColor Settings را انتخاب کنید. از لیست گزینه تنظیم رنگ را انتخاب کرده و روی اعمال کلیک کنید.

قبل از شروع کار بر روی یک تصویر، همیشه تنظیمات رنگ را هماهنگ کنید تا از مشکلات رنگی Photoshop CC JPEG در هنگام خروجی گرفتن از عکس ها خودداری شود.

علت تغییر رنگ در خروجی فتوشاپ

 

یکی از ویژگی‌های مهم فتوشاپ قابلیت تغییر رنگ است. اما ممکن است در برخی موارد این نرم افزار عملکرد غیرمنتظره‌ای در تغییر رنگ نشان دهد. در این مقاله، به بررسی علت تغییر رنگ در خروجی فتوشاپ می‌پردازیم و راهکارهایی را برای رفع این مشکلات ارائه می‌دهیم.

  • مشکل در کالیبراسیون صفحه:

یکی از علت های تغییر رنگ در خروجی فتوشاپ مشکل در کالیبراسیون صفحه است. اگر صفحه نمایش شما کالیبره نشده باشد و تنظیمات رنگ آن نادرست باشد، تصاویر را به طور نادرست نمایش می‌دهد و به نتیجه نهایی تاثیر می‌گذارد. در این صورت، هنگامی که تصویر را در فتوشاپ ویرایش می کنید، تغییرات رنگی که در نظر گرفته می‌شود، نمی‌تواند به درستی نمایش داده شود. برای حل این مشکل، می‌توانید صفحه نمایش خود را کالیبره کنید و تنظیمات رنگ صفحه را به درستی تنظیم کنید. این عمل می‌تواند به شما کمک کند تا رنگ‌ها را درست و به درستی در فتوشاپ مشاهده کنید و تغییرات رنگی را به درستی اعمال کنید.

  • استفاده از فضای رنگ نامناسب:

یکی دیگر ازاز علت‌های تغییر رنگ در خروجی فتوشاپ استفاده از فضای رنگ نامناسب است. فضای رنگ معمولاً به دو دسته CMYK و RGB تقسیم می‌شود. CMYK برای چاپ و RGB برای نمایش روی صفحه استفاده می‌شود. اگر فضای رنگ تنظیم شده در فتوشاپ با فضای رنگ تصویر مطابقت نداشته باشد، تغییر رنگی که در نظر گرفته شده بر روی تصویر اعمال می‌شود ممکن است نامناسب و غیردقیق به نظر برسد. بنابراین، تنظیم فضای رنگ صحیح در فتوشاپ می‌تواند این مشکل را رفع کند.

  • مشکلات فرمت فایل:

اگر تغییر رنگ را بر روی فایلی با فرمت نادرست اعمال کنید، ممکن است مشکلاتی در تغییر رنگ به وجود بیاید. برخی فرمت‌های فایل مانند GIF و PNG تنظیمات رنگ محدودی دارند و نمی‌توانید رنگ‌ها را به درستی تغییر دهید. بنابراین، بهتر است از فرمت‌هایی مانند JPEG یا TIFF استفاده کنید که تنظیمات رنگ بهتری دارند و امکان تغییر رنگ صحیح را فراهم می‌کنند.

✅مقاله پیشنهادی: نحوه رفع قرمزی چشم در فتوشاپ