مقاله طراحی گرافیک چیست و اگه نخوندینش پیشنهاد میشه اول اونو بخونید و بعد این مقاله رو بخونید، توی این مقاله قرار انواع سبک های گرافیک رو توضیح بدم.

طراحی گرافیک سبک های مختلفی داره منم فقط اونایی که الان کاربرد دارن رو میگم تا با خوندنش به رشد کسب و کارتون کمک کنید قرار نیست داستان و رمان تاریخچه بنویسم به نظرم وقت شما ارزشمنده و اگه دارید اینو میخونید حتما هدفی دارید و منم به هدفتون احترام می ذارم. پس با سایت پروژه دیزاینر  همراه باشید.

معرفی انواع سبک های گرافیک

طراحی مسطح (Flat design)

طراحی مسطح یک سبک طراحی است که در آن از عناصر ساده و دو بعدی استفاده می‌شود و محبوبیت آن با انتشار ویندوز ۸، اپل iOS 7 و طراحی گوگل برجسته شد.

طرح‌های مسطح، ساده و قابل فهم هستند و به دلیل حجم کم به سرعت بارگذاری می‌شوند. با کاهش میزان خطای دید (در قالب بافت و سایه‌ها) تجربه کاربری ساده و بهینه‌تری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

طرح‌های مسطح علیرغم محبوبیت اشکالاتی نیز دارند. یکی از عیب‌های طرح‌های مسطح نداشتن افکت‌های سه بعدی مانند سایه‌های بیرونی است. به عنوان مثال دکمه‌های مسطح در یک صفحه وب از سایر عناصر صفحه متمایز نیستند و بنابراین قابل تفکیک نیستند. تفکیک عناصر در طراحی مسطح تنها با استفاده از تفاوت رنگ عناصر صورت می‌گیرد. بنابراین طراحان معمولاً ترجیح می‌دهند از طراحی نیمه مسطح استفاده کنند. در این روش برخی از افکت‌های طراحی سه بعدی مانند سایه‌ها و تغییرات رنگ بر روی طرح اعمال می‌شود.

تایپوگرافی

تایپو گرافی ( typography ) یکی از سبک هایی هست که همیشه طرفدار داشته و خواهد داشت، تایپو گرافی یعنی متن رو جوری بنویسی که زیباتر بشه البته یه زمانی تایپوگرافی یعنی نوشتن با خط نستعلیق ولی الان قضیه فرق کرده، استفاده از تایپو گرافی باید زیرکانه باشه و نباید افراطی باشه از تایپو گرافی برای نمایش مرکز توجه کارتون استفاده کنید،لزوما نباید تایپوگرافی پیچیده باشه فقط باید بجا و به موقع ازش استفاده کنید تا ابهتش از بین نره.

طراحی سه بعدی
طرح‌های سه بعدی به زندگی واقعی نزدیک‌ترند و حجم و عمق طرح را به خوبی نشان می‌دهند. این طرح‌ها دارای افکت‌هایی هستند که نور و سایه را به خوبی نشان می‌دهند و شامل سایه‌های مختلف از یک رنگ هستند و از این طریق باعث ایجاد حجم و عمق در تصویر می‌شوند. از این سبک بیش‌تر در صنایع مربوط به تفریح و سرگرمی، تصویرگری و طراحی کاراکتر استفاده می‌شود.

طراحی منطقی (هندسی)
این سبک هم سبک جالبیه کافیه توی اینترنت کلمه Geometric Shapes رو سرچ کنید به عکس های جالبی میرسید، این سبک سعی میکنه با استفاده از اشیاء منطقی مثل مثلث، دایره،مربع، مستطیل و… به طرح های انتزاعی برسه.

طراحی انتزاعی
طراحی انتزاعی ترکیبی از رنگ‌ها و شکل‌هایی است که بر اساس تفسیر فردی طراح یا مشتری و یا هر دو حاصل می‌شود و می‌تواند دور از واقعیت باشد. طراحی انتزاعی می‌تواند ترکیبی از طراحی سه بعدی، مینیمالیستی یا هندسی باشد. طراحی انتزاعی در طراحی لوگو و طراحی کاراکتر کاربرد زیادی دارد.

طراحی مینیمالیسم
اصلی‌ترین مشخصه طراحی مینیمال سادگی است. در طراحی مینیمال از تعداد کمی رنگ استفاده می‌شود. در این نوع طراحی تنها اساسی‌ترین شکل‌ها باقی می‌مانند و سایر عناصر اضافی حذف می‌شوند. بنابراین در طراحی مینیمالیسم فضای خالی زیادی وجود دارد. در واقع هدف از طراحی مینیمالیسم ایجاد طرحی ساده اما به یادماندنی است. این سبک طراحی ساده‌ترین بستر پیام رسانی را تشکیل می‌دهد. هر چه عناصر کمتری در طرح وجود داشته باشد، بیشتر احتمال دارد که مشتریان روی محصول یا ایده شما تمرکز کنند.

طراحی لوکس و مجلل
در این سبک از طراحی غالبا از رنگ‌های مشکی، طلایی و برنز استفاده می‌شود و از فونت‌های قدیمی یا فونت‌های ساده و مدرن برای مجلل و لوکس نشان دادن کسب و کار استفاده می‌شود.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.